Zapraszamy do udziału w projekcie: „Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach”, którego celem jest poprawiona dostępność i jakość usług społecznych dla 130 osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem z terenu Gminy Czemierniki poprzez rozwój środowiskowych form pomocy i samopomocy w formie jednej świetlicy środowiskowej w Czemiernikach oraz usług wsparcia rodziny do 2022 roku, dzięki utworzeniu 1 świetlicy środowiskowej w Czemiernikach (teren wiejski) nastąpi wzrost dostępności wysokiej jakości usług społecznych użyteczności publicznej dla 90 dzieci wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz usług wsparcia rodziny dla 40 os. wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym na terenie Gminy Czemierniki
Kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne:
a) wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy do Projektu (Wzór Zał. nr 1.1a lub 1.1b do Regulaminu) wraz z oświadczeniami:
-oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia (Wzór Zał. nr 1.2),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych (Wzór Zał. nr 1.3),
b) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (Wzór zał. nr 2)
c) zaświadczenie z GOPS o korzystaniu w rodzinie z pomocy społecznej – jeśli dotyczy
d) deklarację uczestnictwa w projekcie (Wzór Zał. nr 3)
e) Inne – jeśli dotyczy
Regulamin i wymagane dokumenty rekrutacyjne dostępny jest na stronie internetowej: http://czemierniki.parafia.info.pl oraz Biurze Projektu i siedzibie świetlicy.
Dom Integracji MANSJONARIA
w Czemiernikach
Nazwa i opis wsparcia |
czas trwania |
|
1 |
Zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat Godziny otwarcia świetlicy: przez cały rok z wyjątkiem 1 m-ca letniego, dni ustawowo wolnych od pracy, Sylwestra, Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wigilii Bożego Narodzenia, pn.-pt. W godz. 14.00-18.00. Ramowy program w ciągu roku szkolnego: 14.00-14.15: szatnia, przywitanie, integracja 14.15-16.00: odrabianie lekcji przy wsparciu wychowawców i wolontariuszy– 16.00-16.30: podwieczorek (catering) 16.30-17.30: zajęcia tematyczne (kompetencje kluczowe) w mniejszych grupach (4-10 osób: 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje społeczne: zabawy, konkursy, gry sportowe – empatia, negocjacje, tolerancja, wyrażanie i rozumienie różnych punktów widzenia, radzenia sobieze stresem); 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe, matematyczne i naukowo-techniczne: Laboratorium Młodego Odkrywcy; 2x/tyg.,1gr: zajęcia rozwijające kompetencje kulturalne: zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, taneczne, a także wyjścia edukacyjne (poznanie lokalnych tradycji, ciekawe miejsca i ludzie), 2x tyg.,1gr: zajęcia nauki j. obcego – prowadzą Instruktorzy, opieka: wychowawcy 17.30 – porządkowanie pomieszczeń (sprzątanie „po sobie”) 17.50-18.00 – zakończenie dnia i jego podsumowanie z uczestnikami projektu (samorządność) Uczestnicy mogą spędzać czas w świetlicy w pełnym wymiarze lub brać udział w wybranych zajęciach/aktywnościach. W trakcie roku: włączanie się do wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności: np. andrzejki, Mikołajki, Orszak Trzech Króli, bal karnawałowy, Dzień: Matki, Ojca, Babci i Dziadka, inne z udziałem otoczenia (rodziny). W 1 m-cu wakacyjnym oraz 2 tyg. ferii zimowych zmiana godzin otwarcia i form zajęć przy zachowaniu 4-godz. czasu otwarcia, w formie półkolonii, 1gr. 20-30 os.: zajęcia rekreacyjne, warsztaty plastyczne, ruchowe, biwaki i wycieczki krajoznawcze (lokalne) i wyjazdy 1-dniowe (zasoby kult. [muzea, zabytki, teatr, kino] i przyrodnicze na terenie województwa lubelskiego.), 2 śniadanie |
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
2 |
Poradnictwo rodzinne Pomoc rodzinie w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej w tym w formie spotkań dla rodzin. Pomoc psychologa: 1x/m-c, 2 godz.: pomoc rodzinie w problemach dotyczących wychowania i wzajemnych relacji. Pomoc będzie miała charakter edukacyjno-terapeutyczny. Pomoc indywidualna (poradnictwo) i w małych grupach (do 8 os.). Pomoc psychologiczna i edukacja w problemach wychowawczych, w tym konsultacje i pomoc psychologiczna dla rodziców dzieci z chorobą lub niepełnosprawnością w tym w szczególności ADHD, rodziców dzieci z Zespołem Aspergera oraz rodziców dzieci przeżywających problemy w szkole, przedszkolu, kontaktach z rówieśnikami lub wykazujących niepokojące zachowania; konsultacje wychowawcze dla rodziców dzieci zdolnych; terapia i pomoc psychologiczna w problemach osobistych, w związkach, rodzinnych; mediacje rodzinne dla rodziców w konflikcie; interwencja kryzysowa w sytuacji straty, przemocy i innych trudnych wydarzeń. Konsultacje w godzinach otwarcia świetlicy, w celu zapewnienia opieki nad osobą zależną (dzieckiem). Pomoc prawna: 2 x/m-c: 2 godz.: pomoc w zakresie wypełniania dokumentów urzędowych (np. uzyskanie świadczeń, rozliczenia podatkowe), w tym poprzez Internet; pomoc w zakresie umów cyw-pr. (np. analiza umów z bankiem, umów na usługi itp.); prelekcje dla osób zainteresowanych w zakresie prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, rozwiązywania sporów i innych zagadnień prawnych. Zakres/czas udziału we wsparciu ustalany indywidualnie. |
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
3 |
Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne Zajęcia psychopedagogiki twórczości, warsztatowe mające na celu przeciwdziałanie problemowi izolacji społecznej rodzin, w tym zjawiska samowykluczenia związanego z niskim poczuciem wartości oraz stygmatyzacji społecznej, a także w celu budowania kontaktów i integracji środowiska., Zajęcia cykliczne: 1x/kwartał, dla uczestników i uczestniczek zajęć świetlicowych
|
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
REGULAMIN PROJEKTU „DOM INTEGRACJI MANSJONARIA W CZEMIERNIKACH” - aktualizacja 4 - 10.01.2023 r.
REGULAMIN PROJEKTU
w Czemiernikach”
Aktualizacja 10.01.2023 rok
Sporządził |
Iwona Grzeszuk |
|
Zatwierdził |
Ks. Jerzy Latawiec |
|
REGULAMIN PROJEKTU
„Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach”
§ 1. Przepisy ogólne
- Projekt pt. „Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach” jest realizowany przez Parafię Rzymsko Katolicką pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Czemiernikach ul. Radzyńska 1, 21-306 Czemierniki, zwaną dalej Organizatorem w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów i Animatorów Klanza ul. Kaprysowa 2, 20-843 Lublin.
- Biuro Projektu mieści się w siedzibie Organizatora.
- Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projekt jest realizowany w ramach Osi priorytetowej 11 Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Priorytet inwestycyjny 9iv Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym Działanie 11.2 Usługi społeczne i zdrowotne na podstawie umowy o dofinansowanie podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego, na podstawie umowy o dofinansowanie nr 35/RPLU.11.02.00-06-0051/17-00 podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego.
- Projekt jest realizowany w terminie: 01.02.2019 31.07.2023
- Celem projektu jest Poprawiona dostępność i jakość usług społecznych dla 130 osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem z terenu Gminy Czemierniki poprzez rozwój środowiskowych form pomocy i samopomocy w formie jednej świetlicy środowiskowej w Czemiernikach oraz usług wsparcia rodziny do 2022 roku, dzięki utworzeniu 1 świetlicy środowiskowej w Czemiernikach (teren wiejski) nastąpi wzrost dostępności wysokiej jakości usług społecznych użyteczności publicznej dla 90 dzieci wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz usług wsparcia rodziny dla 40 os. wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym na terenie Gminy Czemierniki
- Projekt obejmuje swym zakresem:
a) Zajęcia świetlicowe – świetlica środowiskowa, zajęcia w wymiarze 4 godz./dzień, półkolonie w ferie i wakacje
b) Wsparcie rodziny realizowane w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej, w tym w formie spotkań dla rodzin
c) Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne – 1x/kwartał
- W projekcie może uczestniczyć:
a) 90 dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
b) 40 osób pełnoletnich, w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
- Regulamin projektu określa zasady uczestnictwa w projekcie, w szczególności:
a) zakres i organizację form wsparcia
b) kryteria kwalifikacyjne
c) zasady rekrutacji kandydatów
d) zasady kwalifikacji kandydatów
e) prawa i obowiązki Uczestników
- Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nie uregulowanych w Regulaminie projektu należy do kompetencji Kierownika Projektu.
- Informacje nt. projektu zamieszczane są na stronie internetowej parafii: http://czemierniki.parafia.info.pl
§ 2. Zakres i organizacja form wsparcia
- Zajęcia przewidziane w projekcie będą realizowane okresie od lutego 2019 r. do lipca 2023 r.
- W ramach projektu realizowane będą bezpłatnie następujące rodzaje wsparcia:
Nazwa i opis wsparcia |
czas trwania |
|
1 |
Zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat Godziny otwarcia świetlicy: przez cały rok z wyjątkiem 1 m-ca letniego, dni ustawowo wolnych od pracy, Sylwestra, Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wigilii Bożego Narodzenia, pn.-pt. W godz. 14.00-18.00. Ramowy program w ciągu roku szkolnego: 14.00-14.15: szatnia, przywitanie, integracja 14.15-16.00: odrabianie lekcji przy wsparciu wychowawców i wolontariuszy– 16.00-16.30: podwieczorek (catering) 16.30-17.30: zajęcia tematyczne (kompetencje kluczowe) w mniejszych grupach (4-10 osób: 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje społeczne: zabawy, konkursy, gry sportowe – empatia, negocjacje, tolerancja, wyrażanie i rozumienie różnych punktów widzenia, radzenia sobieze stresem); 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe, matematyczne i naukowo-techniczne: Laboratorium Młodego Odkrywcy; 2x/tyg.,1gr: zajęcia rozwijające kompetencje kulturalne: zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, taneczne, a także wyjścia edukacyjne (poznanie lokalnych tradycji, ciekawe miejsca i ludzie), 2x tyg.,1gr: zajęcia nauki j. obcego – prowadzą Instruktorzy, opieka: wychowawcy 2 gr. (2-4os./gr.)x2g - zajęcia z logopedą – zajęcia rozwijające kompetencje komunikacyjne dla uczestników projektu z wadami mowy 17.30 – porządkowanie pomieszczeń (sprzątanie „po sobie”) 17.50-18.00 – zakończenie dnia i jego podsumowanie z uczestnikami projektu (samorządność) Uczestnicy mogą spędzać czas w świetlicy w pełnym wymiarze lub brać udział w wybranych zajęciach/aktywnościach. W trakcie roku: włączanie się do wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności: np. andrzejki, Mikołajki, Orszak Trzech Króli, bal karnawałowy, Dzień: Matki, Ojca, Babci i Dziadka, inne z udziałem otoczenia (rodziny). W 1 m-cu wakacyjnym oraz 2 tyg. ferii zimowych zmiana godzin otwarcia i form zajęć przy zachowaniu 4-godz. czasu otwarcia, w formie półkolonii, 1gr. 20-30 os.: zajęcia rekreacyjne, warsztaty plastyczne, ruchowe, biwaki i wycieczki krajoznawcze (lokalne) i wyjazdy 1-dniowe (zasoby kult. [muzea, zabytki, teatr, kino] i przyrodnicze na terenie województwa lubelskiego.), 2 śniadanie |
Od 02.2019 do 07.2023 r. |
2 |
Poradnictwo rodzinne Pomoc rodzinie w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej w tym w formie spotkań dla rodzin. Pomoc psychologa: 1-2x/m-c, 2 godz.: pomoc rodzinie w problemach dotyczących wychowania i wzajemnych relacji. Pomoc będzie miała charakter edukacyjno-terapeutyczny. Pomoc indywidualna (poradnictwo) i w małych grupach (do 8 os.). Pomoc psychologiczna i edukacja w problemach wychowawczych, w tym konsultacje i pomoc psychologiczna dla rodziców dzieci z chorobą lub niepełnosprawnością w tym w szczególności ADHD, rodziców dzieci z Zespołem Aspergera oraz rodziców dzieci przeżywających problemy w szkole, przedszkolu, kontaktach z rówieśnikami lub wykazujących niepokojące zachowania; konsultacje wychowawcze dla rodziców dzieci zdolnych; terapia i pomoc psychologiczna w problemach osobistych, w związkach, rodzinnych; mediacje rodzinne dla rodziców w konflikcie; interwencja kryzysowa w sytuacji straty, przemocy i innych trudnych wydarzeń. Konsultacje w godzinach otwarcia świetlicy, w celu zapewnienia opieki nad osobą zależną (dzieckiem). Pomoc prawna: 1-2 x/m-c: 2 godz.: pomoc w zakresie wypełniania dokumentów urzędowych (np. uzyskanie świadczeń, rozliczenia podatkowe), w tym poprzez Internet; pomoc w zakresie umów cyw-pr. (np. analiza umów z bankiem, umów na usługi itp.); prelekcje dla osób zainteresowanych w zakresie prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, rozwiązywania sporów i innych zagadnień prawnych. Zakres/czas udziału we wsparciu ustalany indywidualnie. |
Od 02.2019 do 07.2023 r. |
3 |
Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne Zajęcia psychopedagogiki twórczości, warsztatowe mające na celu przeciwdziałanie problemowi izolacji społecznej rodzin, w tym zjawiska samowykluczenia związanego z niskim poczuciem wartości oraz stygmatyzacji społecznej, a także w celu budowania kontaktów i integracji środowiska., Zajęcia cykliczne: 1x/kwartał, dla uczestników i uczestniczek zajęć świetlicowych |
Od 02.2019 do 07.2023 r. |
- Formy wsparcia są realizowane w formie zajęć świetlicowych, zgodnie z ustalonymi harmonogramami zajęć.
- Termin uruchomienia grup zajęciowych oraz szczegółowy harmonogram realizacji projektu określa Kierownik Projektu w porozumieniu z Kierownikiem świetlicy i Proboszczem parafii.
- Zajęcia grupowe prowadzone będą w formie właściwej dla typu zajęć, zgodnie z zasadami dydaktyki dla poszczególnych rodzajów zajęć, z zastosowaniem adekwatnych do potrzeb uczestników metod i pomocy.
- Uczestnikowi przysługują następujące świadczenia dodatkowe:
· Transport, bilety wstępu, wyżywienie oraz opieka w trakcie zajęć wyjazdowych, zgodnie z charakterem zajęć
· wyżywienie podczas wyjazdów
· materiały edukacyjne i pomocnicze przewidziane w programie zajęć
- Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie udostępniony Uczestnikom w formie pisemnej lub elektronicznej po dostarczeniu deklaracji uczestnictwa.
§ 3. Kryteria kwalifikacyjne
1. Uczestnikami zajęć świetlicowych i mogą być dzieci i młodzież w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego. Dla uczestniczek i uczestników zajęć świetlicowych dedykowane są także Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne.
2. Uczestnikami poradnictwa rodzinnego są osoby pełnoletnie w tym w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
3. Kryteria kwalifikacyjne podstawowe:
· status osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym, w tym korzystającej ze świadczeń pomocy społecznej;
· dla dzieci i młodzieży: status ucznia w wieku 7-17 lat, tj. do ukończenia 17 roku życia;
· zamieszkanie na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego
· dostarczenie dokumentów rekrutacyjnych – formularz rekrutacyjny oraz oświadczenia i dokumenty.
4. Kryteria kwalifikacyjne dodatkowe (preferencyjne):
· Oświadczenia wskazane w Kryterium formalnym specyficznym 3. wszystkie wskazane kategorie – 5 pkt:
Ø osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w rozdziale 3 pkt 15 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 – 2020,
Ø osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, osoby z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
Ø osoby z zaburzeniami psychicznymi zdefiniowane w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r o ochronie zdrowia psychicznego,
Ø osoby z niepełnosprawnościami i osoby niesamodzielne, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego, o którym mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie),
Ø osoby lub rodziny korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014- 2020 - zakres wsparcia dla tych osób lub rodzin w ramach projektu nie będzie powielał działań, które dana osoba lub rodzina otrzymała lub otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa w PO PŻ.
· dla dzieci: wiek dziecka do ukończenia 13 r.ż w połączeniu z deklaracją rodzica, że w godzinach otwarcia placówki nie jest w stanie zapewnić opieki dla dziecka w związku z zaangażowaniem zawodowym – 4 pkt.
5. W przypadku równej liczby punktów lub spełnieniu wymagań przez większą liczbę uczestników pod uwagę będą brane następujące kryteria: kolejność zgłoszeń.
§ 4. Rekrutacja kandydatów
- Rekrutacja odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem: „przyjmowanie dzieci do placówek wsparcia dziennego odbywa się bez skierowania, a pobyt w placówce jest nieodpłatny i dobrowolny”.
- Informacja o projekcie będzie kierowana do potencjalnych uczestników poprzez: plakaty w miejscach ogólnie dostępnych w Czemiernikach i Wygnanowie, w tym szkołach, miejscach publicznych (kościół, sklepu, urząd gminy, GOPS, ZOZ itp.) oraz informację ustną (ogłoszenia w kościele, informacja przekazywana przez pracowników GOPS). Informacje dostępne na stronie www Wnioskodawcy (tu odbiorcami będą rodziny/sąsiedzi uczestników). Aktywne formy poszukiwania kandydatów poprzez osobiste kontakty Wnioskodawcy (działania charytatywne, duszpasterstwo).
3. Rekrutacja kandydatów prowadzona jest w sposób otwarty, przy zachowaniu kryteriów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja do udziału w projekcie prowadzona jest w Biurze Projektu mieszczącym się w siedzibie Organizatora i siedzibie świetlicy.
- Nabór ma charakter ciągły do poszczególnych form wsparcia, powtarzany w każdym roku kalendarzowym projektu w celu weryfikacji potrzeby wsparcia.
- W razie rezygnacji bądź wykluczenia uczestnika z projektu, dodatkowy nabór odbywać się będzie z listy rezerwowej lub nastąpi dodatkowa rekrutacja uczestników
- Dokumenty rekrutacyjne można składać w biurze projektu w formie papierowej (osobiście, przez osoby trzecie, za pośrednictwem poczty) i poczty elektronicznej
- Kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne:
a) wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy do Projektu (Wzór Zał. nr 1.1a lub 1.1b do Regulaminu) wraz z oświadczeniami:
-oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia (Wzór Zał. nr 1.2),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych (Wzór Zał. nr 1.3),
b) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (Wzór zał. nr 2 do Regulaminu)
c) zaświadczenie z GOPS o korzystaniu w rodzinie z pomocy społecznej – jeśli dotyczy
d) deklarację uczestnictwa w projekcie (Wzór Zał. nr 3)
e) Inne – jeśli dotyczy
- Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) składanie dokumentów rekrutacyjnych w biurze projektu lub siedzibie świetlicy
b) weryfikacja spełnienia kryteriów formalnych określonych w § 3 pkt. 3 metodą 0-1.
Możliwość konsultacji i uzupełnienia zaświadczeń/dokumentów w razie wątpliwości; ,
c) weryfikacja spełnienia kryteriów dodatkowych (preferencyjnych) określonych w § 3 pkt. 4;
d) sporządzenie list kandydatów na poszczególne rodzaje wsparcia.
§ 5. Kwalifikacja kandydatów
- Kwalifikacji kandydatów do uczestnictwa w projekcie dokonuje Komisja rekrutacyjna
- Kwalifikacja dotyczy wyłącznie kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne określone w § 3.
- Kandydaci są kwalifikowani do projektu poprzez zakwalifikowanie do świetlicy i do poszczególnych grup zajęciowych, przy zachowaniu określonych w projekcie limitów miejsc w świetlicy i w grupach, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia.
- W przypadku, gdy liczba kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne przewyższa limit dostępnych miejsc postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza się stosując kryteria dodatkowe wskazane w § 3. Pozostali nie zakwalifikowani kandydaci zostaną wpisani na listy rezerwowe; w razie rezygnacji uczestnika bądź nie uczęszczania na zajęcia, zostanie zakwalifikowany kolejny uczestnik z listy.
5. Kandydaci zakwalifikowani do uczestnictwa w projekcie zostają wpisani na listę uczestników projektu i mogą uczestniczyć w projekcie pod warunkiem podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Decyzja o kwalifikacji uczestników (utworzeniu grupy) potwierdzona jest protokołem.
7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przed rozpoczęciem wsparcia osoba zakwalifikowana jest zobowiązana do złożenia niezwłocznie do Kierownika Projektu pisemnego oświadczenia o rezygnacji, podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
8. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną powiadomione o wynikach kwalifikacji ustnie oraz zamieszczenie list kwalifikacyjnych w widocznym miejscu.
§ 6. Prawa i obowiązki Uczestnika projektu
1. Uczestnik projektu ma prawo do:
a) uczestnictwa w zajęciach
b) korzystania ze wszystkich form wsparcia oferowanych w ramach projektu oraz otrzymywania świadczeń dodatkowych, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia
2. Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
a) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach, akceptując terminy i miejsce, które wyznaczy Organizator
b) potwierdzania każdorazowo obecności na zajęciach poprzez wpis do dziennika zajęć przez prowadzącego zajęcia lub w innej formie
c) potwierdzania odbioru materiałów edukacyjnych i pomocniczych oraz wsparcia dodatkowego
d) przestrzegania zasad obowiązujących na poszczególnych zajęciach (np. uczestnictwa w formach weryfikacji kompetencji przewidzianych w programie zajęć) oraz przygotowywania się do zajęć zgodnie z poleceniami osób je prowadzącymi
e) przekazania informacji dotyczących ich sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020 (tzw. wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego).
f) złożenia niezwłocznie pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.
3. Beneficjent jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu przewidzianego programem poszczególnych zajęć. Dopuszcza się jedynie nieobecności usprawiedliwione pisemnie z podaniem przyczyn.
- W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności Uczestnik jest zobowiązany do uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w danym rodzaju zajęć przewidzianym w projekcie.
- Kierownik Projektu wyraża zgodę na kontynuację uczestnictwa w zajęciach w uzasadnionych przypadkach.
- Uczestnik zostaje skreślony z listy uczestników zajęć w przypadku:
a) przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności i nie uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w projekcie
b) złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Uczestnik projektu może zostać skreślony z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub zasad współżycia społecznego.
§ 7. Inne postanowienia
- Kandydat ubiegający się o uczestnictwo w Projekcie, poprzez złożenie dokumentów, o których mowa w § 4 pkt. 5, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
2. Rozstrzygnięcia podejmowane na mocy postanowień niniejszego Regulaminu są ostateczne.
- W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, ostateczną decyzję, co do rozstrzygnięć podejmuje Proboszcz Parafii
4. Organizator projektu zastrzega sobie prawo do wniesienia zmian do Regulaminu Projektu lub wprowadzenia dodatkowych jego postanowień.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez czas trwania projektu.
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Załącznik nr 1.1a i 1.1b Wzór formularza zgłoszeniowego
Załącznik nr 1.2 - Oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia
Załącznik nr 1.3 - Oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych
Załącznik nr 2 Wzór oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych
Załącznik nr 3 Wzór deklaracji uczestnictwa w projekcie
Do pobrania:
Regulamin_projektu_4_Aktualizacja_10.01.2023
Załączniki - Formularz zgłoszenia dzieci - do pobrania (10.01.2023)
Załączniki - tylko logopeda - dla dzieci już zapisanych do świetlicy (10.01.2023)
REGULAMIN PROJEKTU
w Czemiernikach”
Aktualizacja 23.04.2019 rok
Sporządził |
Iwona Grzeszuk |
|
Zatwierdził |
Ks. Jerzy Latawiec |
|
REGULAMIN PROJEKTU
„Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach”
§ 1. Przepisy ogólne
- Projekt pt. „Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach” jest realizowany przez Parafię Rzymsko Katolicką pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Czemiernikach ul. Radzyńska 1, 21-306 Czemierniki, zwaną dalej Organizatorem w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów i Animatorów Klanza ul. Kaprysowa 2, 20-843 Lublin.
- Biuro Projektu mieści się w siedzibie Organizatora.
- Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projekt jest realizowany w ramach Osi priorytetowej 11 Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Priorytet inwestycyjny 9iv Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym Działanie 11.2 Usługi społeczne i zdrowotne na podstawie umowy o dofinansowanie podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego, na podstawie umowy o dofinansowanie nr 35/RPLU.11.02.00-06-0051/17-00 podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego.
- Projekt jest realizowany w terminie: 01.02.2019 31.12.2022
- Celem projektu jest Poprawiona dostępność i jakość usług społecznych dla 130 osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem z terenu Gminy Czemierniki poprzez rozwój środowiskowych form pomocy i samopomocy w formie jednej świetlicy środowiskowej w Czemiernikach oraz usług wsparcia rodziny do 2022 roku, dzięki utworzeniu 1 świetlicy środowiskowej w Czemiernikach (teren wiejski) nastąpi wzrost dostępności wysokiej jakości usług społecznych użyteczności publicznej dla 90 dzieci wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz usług wsparcia rodziny dla 40 os. wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym na terenie Gminy Czemierniki
- Projekt obejmuje swym zakresem:
a) Zajęcia świetlicowe – świetlica środowiskowa, zajęcia w wymiarze 4 godz./dzień, półkolonie w ferie i wakacje
b) Wsparcie rodziny realizowane w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej, w tym w formie spotkań dla rodzin
c) Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne – 1x/kwartał
- W projekcie może uczestniczyć:
a) 90 dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
b) 40 osób pełnoletnich, w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
- Regulamin projektu określa zasady uczestnictwa w projekcie, w szczególności:
a) zakres i organizację form wsparcia
b) kryteria kwalifikacyjne
c) zasady rekrutacji kandydatów
d) zasady kwalifikacji kandydatów
e) prawa i obowiązki Uczestników
- Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nie uregulowanych w Regulaminie projektu należy do kompetencji Kierownika Projektu.
- Informacje nt. projektu zamieszczane są na stronie internetowej parafii: http://czemierniki.parafia.info.pl
§ 2. Zakres i organizacja form wsparcia
- Zajęcia przewidziane w projekcie będą realizowane okresie od lutego 2019 r. do grudnia 2022 r.
- W ramach projektu realizowane będą bezpłatnie następujące rodzaje wsparcia:
Nazwa i opis wsparcia |
czas trwania |
|
1 |
Zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat Godziny otwarcia świetlicy: przez cały rok z wyjątkiem 1 m-ca letniego, dni ustawowo wolnych od pracy, Sylwestra, Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wigilii Bożego Narodzenia, pn.-pt. W godz. 14.00-18.00. Ramowy program w ciągu roku szkolnego: 14.00-14.15: szatnia, przywitanie, integracja 14.15-16.00: odrabianie lekcji przy wsparciu wychowawców i wolontariuszy– 16.00-16.30: podwieczorek (catering) 16.30-17.30: zajęcia tematyczne (kompetencje kluczowe) w mniejszych grupach (4-10 osób: 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje społeczne: zabawy, konkursy, gry sportowe – empatia, negocjacje, tolerancja, wyrażanie i rozumienie różnych punktów widzenia, radzenia sobieze stresem); 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe, matematyczne i naukowo-techniczne: Laboratorium Młodego Odkrywcy; 2x/tyg.,1gr: zajęcia rozwijające kompetencje kulturalne: zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, taneczne, a także wyjścia edukacyjne (poznanie lokalnych tradycji, ciekawe miejsca i ludzie), 2x tyg.,1gr: zajęcia nauki j. obcego – prowadzą Instruktorzy, opieka: wychowawcy 17.30 – porządkowanie pomieszczeń (sprzątanie „po sobie”) 17.50-18.00 – zakończenie dnia i jego podsumowanie z uczestnikami projektu (samorządność) Uczestnicy mogą spędzać czas w świetlicy w pełnym wymiarze lub brać udział w wybranych zajęciach/aktywnościach. W trakcie roku: włączanie się do wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności: np. andrzejki, Mikołajki, Orszak Trzech Króli, bal karnawałowy, Dzień: Matki, Ojca, Babci i Dziadka, inne z udziałem otoczenia (rodziny). W 1 m-cu wakacyjnym oraz 2 tyg. ferii zimowych zmiana godzin otwarcia i form zajęć przy zachowaniu 4-godz. czasu otwarcia, w formie półkolonii, 1gr. 20-30 os.: zajęcia rekreacyjne, warsztaty plastyczne, ruchowe, biwaki i wycieczki krajoznawcze (lokalne) i wyjazdy 1-dniowe (zasoby kult. [muzea, zabytki, teatr, kino] i przyrodnicze na terenie województwa lubelskiego.), 2 śniadanie |
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
2 |
Poradnictwo rodzinne Pomoc rodzinie w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej w tym w formie spotkań dla rodzin. Pomoc psychologa: 1x/m-c, 2 godz.: pomoc rodzinie w problemach dotyczących wychowania i wzajemnych relacji. Pomoc będzie miała charakter edukacyjno-terapeutyczny. Pomoc indywidualna (poradnictwo) i w małych grupach (do 8 os.). Pomoc psychologiczna i edukacja w problemach wychowawczych, w tym konsultacje i pomoc psychologiczna dla rodziców dzieci z chorobą lub niepełnosprawnością w tym w szczególności ADHD, rodziców dzieci z Zespołem Aspergera oraz rodziców dzieci przeżywających problemy w szkole, przedszkolu, kontaktach z rówieśnikami lub wykazujących niepokojące zachowania; konsultacje wychowawcze dla rodziców dzieci zdolnych; terapia i pomoc psychologiczna w problemach osobistych, w związkach, rodzinnych; mediacje rodzinne dla rodziców w konflikcie; interwencja kryzysowa w sytuacji straty, przemocy i innych trudnych wydarzeń. Konsultacje w godzinach otwarcia świetlicy, w celu zapewnienia opieki nad osobą zależną (dzieckiem). Pomoc prawna: 2 x/m-c: 2 godz.: pomoc w zakresie wypełniania dokumentów urzędowych (np. uzyskanie świadczeń, rozliczenia podatkowe), w tym poprzez Internet; pomoc w zakresie umów cyw-pr. (np. analiza umów z bankiem, umów na usługi itp.); prelekcje dla osób zainteresowanych w zakresie prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, rozwiązywania sporów i innych zagadnień prawnych. Zakres/czas udziału we wsparciu ustalany indywidualnie.
|
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
3 |
Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne Zajęcia psychopedagogiki twórczości, warsztatowe mające na celu przeciwdziałanie problemowi izolacji społecznej rodzin, w tym zjawiska samowykluczenia związanego z niskim poczuciem wartości oraz stygmatyzacji społecznej, a także w celu budowania kontaktów i integracji środowiska., Zajęcia cykliczne: 1x/kwartał, dla uczestników i uczestniczek zajęć świetlicowych
|
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
- Formy wsparcia są realizowane w formie zajęć świetlicowych, zgodnie z ustalonymi harmonogramami zajęć.
- Termin uruchomienia grup zajęciowych oraz szczegółowy harmonogram realizacji projektu określa Kierownik Projektu w porozumieniu z Kierownikiem świetlicy i Proboszczem parafii.
- Zajęcia grupowe prowadzone będą w formie właściwej dla typu zajęć, zgodnie z zasadami dydaktyki dla poszczególnych rodzajów zajęć, z zastosowaniem adekwatnych do potrzeb uczestników metod i pomocy.
- Uczestnikowi przysługują następujące świadczenia dodatkowe:
· Transport, bilety wstępu, wyżywienie oraz opieka w trakcie zajęć wyjazdowych, zgodnie z charakterem zajęć
· wyżywienie podczas wyjazdów
· materiały edukacyjne i pomocnicze przewidziane w programie zajęć
- Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie udostępniony Uczestnikom w formie pisemnej lub elektronicznej po dostarczeniu deklaracji uczestnictwa.
§ 3. Kryteria kwalifikacyjne
1. Uczestnikami zajęć świetlicowych i mogą być dzieci i młodzież w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego. Dla uczestniczek i uczestników zajęć świetlicowych dedykowane są także Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne.
2. Uczestnikami poradnictwa rodzinnego są osoby pełnoletnie w tym w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), mieszczące się w katalogu osób wskazanym w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
3. Kryteria kwalifikacyjne podstawowe:
· status osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym, w tym korzystającej ze świadczeń pomocy społecznej;
· dla dzieci i młodzieży: status ucznia w wieku 7-17 lat, tj. do ukończenia 17 roku życia;
· zamieszkanie na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego
· dostarczenie dokumentów rekrutacyjnych – formularz rekrutacyjny oraz oświadczenia i dokumenty.
4. Kryteria kwalifikacyjne dodatkowe (preferencyjne):
· Oświadczenia wskazane w Kryterium formalnym specyficznym 3. wszystkie wskazane kategorie – 5 pkt:
Ø osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w rozdziale 3 pkt 15 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 – 2020,
Ø osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, osoby z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
Ø osoby z zaburzeniami psychicznymi zdefiniowane w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r o ochronie zdrowia psychicznego,
Ø osoby z niepełnosprawnościami i osoby niesamodzielne, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego, o którym mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie),
Ø osoby lub rodziny korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 - zakres wsparcia dla tych osób lub rodzin w ramach projektu nie będzie powielał działań, które dana osoba lub rodzina otrzymała lub otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa w PO PŻ.
· dla dzieci: wiek dziecka do ukończenia 13 r.ż w połączeniu z deklaracją rodzica, że w godzinach otwarcia placówki nie jest w stanie zapewnić opieki dla dziecka w związku z zaangażowaniem zawodowym – 4 pkt.
5. W przypadku równej liczby punktów lub spełnieniu wymagań przez większą liczbę uczestników pod uwagę będą brane następujące kryteria: kolejność zgłoszeń.
§ 4. Rekrutacja kandydatów
- Rekrutacja odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem: „przyjmowanie dzieci do placówek wsparcia dziennego odbywa się bez skierowania, a pobyt w placówce jest nieodpłatny i dobrowolny”.
- Informacja o projekcie będzie kierowana do potencjalnych uczestników poprzez: plakaty w miejscach ogólnie dostępnych w Czemiernikach i Wygnanowie, w tym szkołach, miejscach publicznych (kościół, sklepu, urząd gminy, GOPS, ZOZ itp.) oraz informację ustną (ogłoszenia w kościele, informacja przekazywana przez pracowników GOPS). Informacje dostępne na stronie www Wnioskodawcy (tu odbiorcami będą rodziny/sąsiedzi uczestników). Aktywne formy poszukiwania kandydatów poprzez osobiste kontakty Wnioskodawcy (działania charytatywne, duszpasterstwo).
3. Rekrutacja kandydatów prowadzona jest w sposób otwarty, przy zachowaniu kryteriów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja do udziału w projekcie prowadzona jest w Biurze Projektu mieszczącym się w siedzibie Organizatora i siedzibie świetlicy.
- Nabór ma charakter ciągły do poszczególnych form wsparcia, powtarzany w każdym roku kalendarzowym projektu w celu weryfikacji potrzeby wsparcia.
- W razie rezygnacji bądź wykluczenia uczestnika z projektu, dodatkowy nabór odbywać się będzie z listy rezerwowej lub nastąpi dodatkowa rekrutacja uczestników
- Dokumenty rekrutacyjne można składać w biurze projektu w formie papierowej (osobiście, przez osoby trzecie, za pośrednictwem poczty) i poczty elektronicznej
- Kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne:
a) wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy do Projektu (Wzór Zał. nr 1.1a lub 1.1b do Regulaminu) wraz z oświadczeniami:
-oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia (Wzór Zał. nr 1.2),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych (Wzór Zał. nr 1.3),
b) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (Wzór zał. nr 2 do Regulaminu)
c) zaświadczenie z GOPS o korzystaniu w rodzinie z pomocy społecznej – jeśli dotyczy
d) deklarację uczestnictwa w projekcie (Wzór Zał. nr 3)
e) Inne – jeśli dotyczy
- Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) składanie dokumentów rekrutacyjnych w biurze projektu lub siedzibie świetlicy
b) weryfikacja spełnienia kryteriów formalnych określonych w § 3 pkt. 3 metodą 0-1.
Możliwość konsultacji i uzupełnienia zaświadczeń/dokumentów w razie wątpliwości; ,
c) weryfikacja spełnienia kryteriów dodatkowych (preferencyjnych) określonych w § 3 pkt. 4;
d) sporządzenie list kandydatów na poszczególne rodzaje wsparcia.
§ 5. Kwalifikacja kandydatów
- Kwalifikacji kandydatów do uczestnictwa w projekcie dokonuje Komisja rekrutacyjna
- Kwalifikacja dotyczy wyłącznie kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne określone w § 3.
- Kandydaci są kwalifikowani do projektu poprzez zakwalifikowanie do świetlicy i do poszczególnych grup zajęciowych, przy zachowaniu określonych w projekcie limitów miejsc w świetlicy i w grupach, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia.
- W przypadku, gdy liczba kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne przewyższa limit dostępnych miejsc postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza się stosując kryteria dodatkowe wskazane w § 3. Pozostali nie zakwalifikowani kandydaci zostaną wpisani na listy rezerwowe; w razie rezygnacji uczestnika bądź nie uczęszczania na zajęcia, zostanie zakwalifikowany kolejny uczestnik z listy.
5. Kandydaci zakwalifikowani do uczestnictwa w projekcie zostają wpisani na listę uczestników projektu i mogą uczestniczyć w projekcie pod warunkiem podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Decyzja o kwalifikacji uczestników (utworzeniu grupy) potwierdzona jest protokołem.
7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przed rozpoczęciem wsparcia osoba zakwalifikowana jest zobowiązana do złożenia niezwłocznie do Kierownika Projektu pisemnego oświadczenia o rezygnacji, podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
8. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną powiadomione o wynikach kwalifikacji ustnie oraz zamieszczenie list kwalifikacyjnych w widocznym miejscu.
§ 6. Prawa i obowiązki Uczestnika projektu
1. Uczestnik projektu ma prawo do:
a) uczestnictwa w zajęciach
b) korzystania ze wszystkich form wsparcia oferowanych w ramach projektu oraz otrzymywania świadczeń dodatkowych, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia
2. Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
a) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach, akceptując terminy i miejsce, które wyznaczy Organizator
b) potwierdzania każdorazowo obecności na zajęciach poprzez wpis do dziennika zajęć przez prowadzącego zajęcia lub w innej formie
c) potwierdzania odbioru materiałów edukacyjnych i pomocniczych oraz wsparcia dodatkowego
d) przestrzegania zasad obowiązujących na poszczególnych zajęciach (np. uczestnictwa w formach weryfikacji kompetencji przewidzianych w programie zajęć) oraz przygotowywania się do zajęć zgodnie z poleceniami osób je prowadzącymi
e) przekazania informacji dotyczących ich sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020 (tzw. wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego).
f) złożenia niezwłocznie pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.
3. Beneficjent jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu przewidzianego programem poszczególnych zajęć. Dopuszcza się jedynie nieobecności usprawiedliwione pisemnie z podaniem przyczyn.
- W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności Uczestnik jest zobowiązany do uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w danym rodzaju zajęć przewidzianym w projekcie.
- Kierownik Projektu wyraża zgodę na kontynuację uczestnictwa w zajęciach w uzasadnionych przypadkach.
- Uczestnik zostaje skreślony z listy uczestników zajęć w przypadku:
a) przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności i nie uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w projekcie
b) złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Uczestnik projektu może zostać skreślony z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub zasad współżycia społecznego.
§ 7. Inne postanowienia
1. Kandydat ubiegający się o uczestnictwo w Projekcie, poprzez złożenie dokumentów, o których mowa w § 4 pkt. 5, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
2. Rozstrzygnięcia podejmowane na mocy postanowień niniejszego Regulaminu są ostateczne.
3. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, ostateczną decyzję, co do rozstrzygnięć podejmuje Proboszcz Parafii
4. Organizator projektu zastrzega sobie prawo do wniesienia zmian do Regulaminu Projektu lub wprowadzenia dodatkowych jego postanowień.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez czas trwania projektu.
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Załącznik nr 1.1a i 1.1b Wzór formularza zgłoszeniowego
Załącznik nr 1.2 - Oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia
Załącznik nr 1.3 - Oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych
Załącznik nr 2 Wzór oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych
Załącznik nr 3 Wzór deklaracji uczestnictwa w projekcie
REGULAMIN PROJEKTU
„Dom Integracji MANSJONARIA
w Czemiernikach”
Nieaktualny od 23 kwietnia 2019 r.
Sporządził |
Iwona Grzeszuk |
|
Zatwierdził |
Ks. Jerzy Latawiec |
|
REGULAMIN PROJEKTU
„Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach”
§ 1. Przepisy ogólne
- Projekt pt. „Dom Integracji MANSJONARIA w Czemiernikach” jest realizowany przez Parafię Rzymsko Katolicką pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Czemiernikach ul. Radzyńska 1, 21-306 Czemierniki, zwaną dalej Organizatorem w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów i Animatorów Klanza ul. Kaprysowa 2, 20-843 Lublin.
- Biuro Projektu mieści się w siedzibie Organizatora.
- Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projekt jest realizowany w ramach Osi priorytetowej 11 Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Priorytet inwestycyjny 9iv Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym Działanie 11.2 Usługi społeczne i zdrowotne na podstawie umowy o dofinansowanie podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego, na podstawie umowy o dofinansowanie nr 35/RPLU.11.02.00-06-0051/17-00 podpisanej z Samorządem Województwa Lubelskiego.
- Projekt jest realizowany w terminie: 01.02.2019 31.12.2022
- Celem projektu jest Poprawiona dostępność i jakość usług społecznych dla 130 osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem z terenu Gminy Czemierniki poprzez rozwój środowiskowych form pomocy i samopomocy w formie jednej świetlicy środowiskowej w Czemiernikach oraz usług wsparcia rodziny do 2022 roku, dzięki utworzeniu 1 świetlicy środowiskowej w Czemiernikach (teren wiejski) nastąpi wzrost dostępności wysokiej jakości usług społecznych użyteczności publicznej dla 90 dzieci wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz usług wsparcia rodziny dla 40 os. wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym na terenie Gminy Czemierniki
- Projekt obejmuje swym zakresem:
a) Zajęcia świetlicowe – świetlica środowiskowa, zajęcia w wymiarze 4 godz./dzień, półkolonie w ferie i wakacje
b) Wsparcie rodziny realizowane w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej, w tym w formie spotkań dla rodzin
c) Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne – 1x/kwartał
- W projekcie może uczestniczyć:
a) 90 dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), w tym korzystające ze świadczeń pomocy społecznej zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
b) 40 osób pełnoletnich, w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
- Regulamin projektu określa zasady uczestnictwa w projekcie, w szczególności:
a) zakres i organizację form wsparcia
b) kryteria kwalifikacyjne
c) zasady rekrutacji kandydatów
d) zasady kwalifikacji kandydatów
e) prawa i obowiązki Uczestników
- Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nie uregulowanych w Regulaminie projektu należy do kompetencji Kierownika Projektu.
- Informacje nt. projektu zamieszczane są na stronie internetowej parafii: http://czemierniki.parafia.info.pl
§ 2. Zakres i organizacja form wsparcia
- Zajęcia przewidziane w projekcie będą realizowane okresie od lutego 2019 r. do grudnia 2022 r.
- W ramach projektu realizowane będą bezpłatnie następujące rodzaje wsparcia:
Nazwa i opis wsparcia |
czas trwania |
|
1 |
Zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat Godziny otwarcia świetlicy: przez cały rok z wyjątkiem 1 m-ca letniego, dni ustawowo wolnych od pracy, Sylwestra, Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wigilii Bożego Narodzenia, pn.-pt. W godz. 14.00-18.00. Ramowy program w ciągu roku szkolnego: 14.00-14.15: szatnia, przywitanie, integracja 14.15-16.00: odrabianie lekcji przy wsparciu wychowawców i wolontariuszy– 16.00-16.30: podwieczorek (catering) 16.30-17.30: zajęcia tematyczne (kompetencje kluczowe) w mniejszych grupach (4-10 osób: 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje społeczne: zabawy, konkursy, gry sportowe – empatia, negocjacje, tolerancja, wyrażanie i rozumienie różnych punktów widzenia, radzenia sobieze stresem); 2x/tyg., 1 gr: zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe, matematyczne i naukowo-techniczne: Laboratorium Młodego Odkrywcy; 2x/tyg.,1gr: zajęcia rozwijające kompetencje kulturalne: zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, taneczne, a także wyjścia edukacyjne (poznanie lokalnych tradycji, ciekawe miejsca i ludzie), 2x tyg.,1gr: zajęcia nauki j. obcego – prowadzą Instruktorzy, opieka: wychowawcy 17.30 – porządkowanie pomieszczeń (sprzątanie „po sobie”) 17.50-18.00 – zakończenie dnia i jego podsumowanie z uczestnikami projektu (samorządność) Uczestnicy mogą spędzać czas w świetlicy w pełnym wymiarze lub brać udział w wybranych zajęciach/aktywnościach. W trakcie roku: włączanie się do wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności: np. andrzejki, Mikołajki, Orszak Trzech Króli, bal karnawałowy, Dzień: Matki, Ojca, Babci i Dziadka, inne z udziałem otoczenia (rodziny). W 1 m-cu wakacyjnym oraz 2 tyg. ferii zimowych zmiana godzin otwarcia i form zajęć przy zachowaniu 4-godz. czasu otwarcia, w formie półkolonii, 1gr. 20-30 os.: zajęcia rekreacyjne, warsztaty plastyczne, ruchowe, biwaki i wycieczki krajoznawcze (lokalne) i wyjazdy 1-dniowe (zasoby kult. [muzea, zabytki, teatr, kino] i przyrodnicze na terenie województwa lubelskiego.), 2 śniadanie |
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
2 |
Poradnictwo rodzinne Pomoc rodzinie w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego (psychologicznego), a także pomocy prawnej w tym w formie spotkań dla rodzin. Pomoc psychologa: 1x/m-c, 2 godz.: pomoc rodzinie w problemach dotyczących wychowania i wzajemnych relacji. Pomoc będzie miała charakter edukacyjno-terapeutyczny. Pomoc indywidualna (poradnictwo) i w małych grupach (do 8 os.). Pomoc psychologiczna i edukacja w problemach wychowawczych, w tym konsultacje i pomoc psychologiczna dla rodziców dzieci z chorobą lub niepełnosprawnością w tym w szczególności ADHD, rodziców dzieci z Zespołem Aspergera oraz rodziców dzieci przeżywających problemy w szkole, przedszkolu, kontaktach z rówieśnikami lub wykazujących niepokojące zachowania; konsultacje wychowawcze dla rodziców dzieci zdolnych; terapia i pomoc psychologiczna w problemach osobistych, w związkach, rodzinnych; mediacje rodzinne dla rodziców w konflikcie; interwencja kryzysowa w sytuacji straty, przemocy i innych trudnych wydarzeń. Konsultacje w godzinach otwarcia świetlicy, w celu zapewnienia opieki nad osobą zależną (dzieckiem). Pomoc prawna: 2 x/m-c: 2 godz.: pomoc w zakresie wypełniania dokumentów urzędowych (np. uzyskanie świadczeń, rozliczenia podatkowe), w tym poprzez Internet; pomoc w zakresie umów cyw-pr. (np. analiza umów z bankiem, umów na usługi itp.); prelekcje dla osób zainteresowanych w zakresie prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, rozwiązywania sporów i innych zagadnień prawnych. Zakres/czas udziału we wsparciu ustalany indywidualnie.
|
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
3 |
Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne Zajęcia psychopedagogiki twórczości, warsztatowe mające na celu przeciwdziałanie problemowi izolacji społecznej rodzin, w tym zjawiska samowykluczenia związanego z niskim poczuciem wartości oraz stygmatyzacji społecznej, a także w celu budowania kontaktów i integracji środowiska., Zajęcia cykliczne: 1x/kwartał, dla uczestników i uczestniczek zajęć świetlicowych
|
Od 02.2019 do 12.2022 r. |
3. Formy wsparcia są realizowane w formie zajęć świetlicowych, zgodnie z ustalonymi harmonogramami zajęć.
4. Termin uruchomienia grup zajęciowych oraz szczegółowy harmonogram realizacji projektu określa Kierownik Projektu w porozumieniu z Kierownikiem świetlicy i Proboszczem parafii.
5. Zajęcia grupowe prowadzone będą w formie właściwej dla typu zajęć, zgodnie z zasadami dydaktyki dla poszczególnych rodzajów zajęć, z zastosowaniem adekwatnych do potrzeb uczestników metod i pomocy.
6. Uczestnikowi przysługują następujące świadczenia dodatkowe:
· Transport, bilety wstępu, wyżywienie oraz opieka w trakcie zajęć wyjazdowych, zgodnie z charakterem zajęć
· wyżywienie podczas wyjazdów
· materiały edukacyjne i pomocnicze przewidziane w programie zajęć
7. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie udostępniony Uczestnikom w formie pisemnej lub elektronicznej po dostarczeniu deklaracji uczestnictwa.
§ 3. Kryteria kwalifikacyjne
1. Uczestnikami zajęć świetlicowych i mogą być dzieci i młodzież w wieku szkolnym do ukończenia 17 r.ż., tj. 7-17 lat, w tym 44 uczestniczek i 46 uczestników. Osoby niepełnoletnie, kształcące się, z rodzin wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), w tym korzystające ze świadczeń pomocy społecznej zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego. Dla uczestniczek i uczestników zajęć świetlicowych dedykowane są także Warsztaty psychopedagogiczne i kreatywne.
2. Uczestnikami poradnictwa rodzinnego są osoby pełnoletnie w tym w tym 20 kobiet i 20 mężczyzn, wykluczone i zagrożone wykluczeniem społecznym (główne przyczyny: ubóstwo), w tym korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zamieszkałe na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego.
3. Kryteria kwalifikacyjne podstawowe:
· status osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym, w tym korzystającej ze świadczeń pomocy społecznej;
· dla dzieci i młodzieży: status ucznia w wieku 7-17 lat, tj. do ukończenia 17 roku życia;
· zamieszkanie na terenie Gminy Czemierniki, w szczególności we wsiach Czemierniki i Wygnanów, jako najbardziej potrzebujące wsparcia środowiskowego
· dostarczenie dokumentów rekrutacyjnych – formularz rekrutacyjny oraz oświadczenia i dokumenty.
4. Kryteria kwalifikacyjne dodatkowe (preferencyjne):
· Oświadczenia wskazane w Kryterium formalnym specyficznym 3. wszystkie wskazane kategorie – 5 pkt:
> osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w rozdziale 3 pkt 15 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 – 2020,
> osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, osoby z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
> osoby z zaburzeniami psychicznymi zdefiniowane w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r o ochronie zdrowia psychicznego,
> osoby z niepełnosprawnościami i osoby niesamodzielne, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego, o którym mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie),
> osoby lub rodziny korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 - zakres wsparcia dla tych osób lub rodzin w ramach projektu nie będzie powielał działań, które dana osoba lub rodzina otrzymała lub otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa w PO PŻ.
· dla dzieci: wiek dziecka do ukończenia 13 r.ż w połączeniu z deklaracją rodzica, że w godzinach otwarcia placówki nie jest w stanie zapewnić opieki dla dziecka w związku z zaangażowaniem zawodowym – 4 pkt.
W przypadku równej liczby punktów lub spełnieniu wymagań przez większą liczbę uczestników pod uwagę będą brane następujące kryteria: kolejność zgłoszeń.
§ 4. Rekrutacja kandydatów
- Rekrutacja odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem: „przyjmowanie dzieci do placówek wsparcia dziennego odbywa się bez skierowania, a pobyt w placówce jest nieodpłatny i dobrowolny”.
- Informacja o projekcie będzie kierowana do potencjalnych uczestników poprzez: plakaty w miejscach ogólnie dostępnych w Czemiernikach i Wygnanowie, w tym szkołach, miejscach publicznych (kościół, sklepu, urząd gminy, GOPS, ZOZ itp.) oraz informację ustną (ogłoszenia w kościele, informacja przekazywana przez pracowników GOPS). Informacje dostępne na stronie www Wnioskodawcy (tu odbiorcami będą rodziny/sąsiedzi uczestników). Aktywne formy poszukiwania kandydatów poprzez osobiste kontakty Wnioskodawcy (działania charytatywne, duszpasterstwo).
3. Rekrutacja kandydatów prowadzona jest w sposób otwarty, przy zachowaniu kryteriów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja do udziału w projekcie prowadzona jest w Biurze Projektu mieszczącym się w siedzibie Organizatora i siedzibie świetlicy.
- Nabór ma charakter ciągły do poszczególnych form wsparcia, powtarzany w każdym roku kalendarzowym projektu w celu weryfikacji potrzeby wsparcia.
- W razie rezygnacji bądź wykluczenia uczestnika z projektu, dodatkowy nabór odbywać się będzie z listy rezerwowej lub nastąpi dodatkowa rekrutacja uczestników
- Dokumenty rekrutacyjne można składać w biurze projektu w formie papierowej (osobiście, przez osoby trzecie, za pośrednictwem poczty) i poczty elektronicznej
- Kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne:
a) wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy do Projektu (Wzór Zał. nr 1.1a lub 1.1b do Regulaminu) wraz z oświadczeniami:
-oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia (Wzór Zał. nr 1.2),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych (Wzór Zał. nr 1.3),
b) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (Wzór zał. nr 2 do Regulaminu)
c) zaświadczenie z GOPS o korzystaniu w rodzinie z pomocy społecznej – jeśli dotyczy
d) deklarację uczestnictwa w projekcie (Wzór Zał. nr 3)
e) Inne – jeśli dotyczy
- Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) składanie dokumentów rekrutacyjnych w biurze projektu lub siedzibie świetlicy
b) weryfikacja spełnienia kryteriów formalnych określonych w § 3 pkt. 3 metodą 0-1.
Możliwość konsultacji i uzupełnienia zaświadczeń/dokumentów w razie wątpliwości; ,
c) weryfikacja spełnienia kryteriów dodatkowych (preferencyjnych) określonych w § 3 pkt. 4;
d) sporządzenie list kandydatów na poszczególne rodzaje wsparcia.
§ 5. Kwalifikacja kandydatów
- Kwalifikacji kandydatów do uczestnictwa w projekcie dokonuje Komisja rekrutacyjna
- Kwalifikacja dotyczy wyłącznie kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne określone w § 3.
- Kandydaci są kwalifikowani do projektu poprzez zakwalifikowanie do świetlicy i do poszczególnych grup zajęciowych, przy zachowaniu określonych w projekcie limitów miejsc w świetlicy i w grupach, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia.
- W przypadku, gdy liczba kandydatów spełniających kryteria kwalifikacyjne przewyższa limit dostępnych miejsc postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza się stosując kryteria dodatkowe wskazane w § 3. Pozostali nie zakwalifikowani kandydaci zostaną wpisani na listy rezerwowe; w razie rezygnacji uczestnika bądź nie uczęszczania na zajęcia, zostanie zakwalifikowany kolejny uczestnik z listy.
5. Kandydaci zakwalifikowani do uczestnictwa w projekcie zostają wpisani na listę uczestników projektu i mogą uczestniczyć w projekcie pod warunkiem podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Decyzja o kwalifikacji uczestników (utworzeniu grupy) potwierdzona jest protokołem.
7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przed rozpoczęciem wsparcia osoba zakwalifikowana jest zobowiązana do złożenia niezwłocznie do Kierownika Projektu pisemnego oświadczenia o rezygnacji, podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
8. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną powiadomione o wynikach kwalifikacji ustnie oraz zamieszczenie list kwalifikacyjnych w widocznym miejscu.
§ 6. Prawa i obowiązki Uczestnika projektu
1. Uczestnik projektu ma prawo do:
a) uczestnictwa w zajęciach
b) korzystania ze wszystkich form wsparcia oferowanych w ramach projektu oraz otrzymywania świadczeń dodatkowych, przy czym 1 uczestnik może wziąć udział w kilku rodzajach wsparcia
2. Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
a) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach, akceptując terminy i miejsce, które wyznaczy Organizator
b) potwierdzania każdorazowo obecności na zajęciach poprzez wpis do dziennika zajęć przez prowadzącego zajęcia lub w innej formie
c) potwierdzania odbioru materiałów edukacyjnych i pomocniczych oraz wsparcia dodatkowego
d) przestrzegania zasad obowiązujących na poszczególnych zajęciach (np. uczestnictwa w formach weryfikacji kompetencji przewidzianych w programie zajęć) oraz przygotowywania się do zajęć zgodnie z poleceniami osób je prowadzącymi
e) przekazania informacji dotyczących ich sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020 (tzw. wspólne wskaźniki rezultatu bezpośredniego).
f) złożenia niezwłocznie pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.
3. Beneficjent jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu przewidzianego programem poszczególnych zajęć. Dopuszcza się jedynie nieobecności usprawiedliwione pisemnie z podaniem przyczyn.
- W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności Uczestnik jest zobowiązany do uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w danym rodzaju zajęć przewidzianym w projekcie.
- Kierownik Projektu wyraża zgodę na kontynuację uczestnictwa w zajęciach w uzasadnionych przypadkach.
- Uczestnik zostaje skreślony z listy uczestników zajęć w przypadku:
a) przekroczenia dozwolonego limitu nieobecności i nie uzyskania zgody Kierownika Projektu na kontynuację uczestnictwa w projekcie
b) złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie podpisanego przez rodziców/opiekunów prawnych uczestnika niepełnoletniego.
- Uczestnik projektu może zostać skreślony z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub zasad współżycia społecznego.
§ 7. Inne postanowienia
1. Kandydat ubiegający się o uczestnictwo w Projekcie, poprzez złożenie dokumentów, o których mowa w § 4 pkt. 5, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
2. Rozstrzygnięcia podejmowane na mocy postanowień niniejszego Regulaminu są ostateczne.
3. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, ostateczną decyzję, co do rozstrzygnięć podejmuje Proboszcz Parafii
4. Organizator projektu zastrzega sobie prawo do wniesienia zmian do Regulaminu Projektu lub wprowadzenia dodatkowych jego postanowień.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez czas trwania projektu.
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Załącznik nr 1.1a i 1.1b Wzór formularza zgłoszeniowego
Załącznik nr 1.2 - Oświadczenie o statusie osoby wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym ze wskazaniem formy wykluczenia
Załącznik nr 1.3 - Oświadczenie o spełnianiu kryteriów preferencyjnych
Załącznik nr 2 Wzór oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych
Załącznik nr 3 Wzór deklaracji uczestnictwa w projekcie